آیا از زبان بدن و نشانه های آن چیزی می دانید؟

زبان بدن چیست؟

به زبان ساده، زبان بدن عنصر غیر کلامی از مکالمه است که برای نشان دادن احساسات و عواطف حقیقی افراد به کار می‌رود. ژست‌، حالات چهره و طرز ایستادن ما همگی مثال‌هایی از زبان بدن ما هستند. زمانی که قادر به خواندن این علامت‌ها باشیم، می‌توانیم از این مزیت استفاده کنیم. برای مثال، می‌تواند به ما کمک کند تمامی پیام کسی که سعی در برقراری ارتباط با ما دارد را درک کنیم.
و نیز آگاهی خود را از عکس العمل مردم در مورد آنچه می‌گویند و آنچه انجام می‌دهند، بالا ببریم. همچنین می‌توانیم زبان بدن خود را به نحوی تنظیم کنیم که ظاهر ما جذاب‌تر، مثبت‌تر و قابل دسترس‌تر باشیم. در این صورت و با زبان بدن گویا، مردم راحت‌تر می‌توانند با ما ارتباط بر قرار کنند.

نحوه‌ی خواندن زبان بدن منفی

آگاه بودن از زبان بدن منفی در دیگران به شما این اجازه را می‎دهد تا از احساسات منفی و نیز مسائل غیر کلامی آنان آگاه شوید. بنابراین در این مطلب برخی سیگنا‌ل‌های غیر کلامی منفی برای آشنایی بیشتر آمده است که باید به آن‌ها توجه کرد.

مکالمات سخت و تدافعی

مکالمات سخت و پر تنش حقایق غیر قابل اجتناب زندگی روزمره‌ی همه‌ی ما هستند به خصوص در زندگی شغلی. شاید مجبور باشید با یک مشتری سرسخت در محل کار خود سر و کار داشته باشید. و یا حتی با فردی مجبور باشید در خصوص عملکرد ضعیفش صحبت کنید. و یا اینکه مجبور باشید در خصوص یک قرارداد بزرگ مذاکره‌ای داشته باشید.
در حالت ایده ‌آل، اینگونه موقعیتها به راحتی می‌گذرند. ولی گاهی اینچنین موقعیت‌هایی با وارد شدن احساساتی نظیر عصبانیت، استرس، تهاجم و یا حتی خشم، به راحتی به موقعیت‌های پیچیده تبدیل می‌شوند. اگرچه که تلاش می‌کنیم تا این حالات را پنهان کنیم، ولی این عواطف خود را از میان زبان بدن ما به دیگران نشان می‌دهند. برای مثال، اگر کسی در حال نشان دادن رفتارهای زیر است، به احتمال زیاد ناراحت است.و یا شاید علاقه‌ای به بحث ندارد و یا اینکه مجبور به شرکت در آن بحث شده است.

به این علامت‌ها در زبان بدن توجه کنید:
  • –          دست‌ها جمع در سینه در جلوی بدن
  • –          حداقل یا حالات چهره‌ی عصبی
  • –          بدنی که دور از شما قرار می‌گیرد.
  • –          سمت نگاه و چشم‌ها رو به پایین با حداقل تماس چشمی با شما
زبان بدن 1
به این حالت از زبان بدن به خوبی دقت کنید. اگر مخاطب شما در چنین حالتی در مقابل شما قرار گرفته است، در مورد کلماتی که از دهانتان خارج میشود مراقب باشید. این شما هستید که می‌توانید به طور کلی او را از بحث زده کنید و ارتباط قطع شود. و یا اینکه به او حس بهتری بدهید تا در مکالمه با شما همراه شود.

زبان بدن 3

اجتناب از مخاطبین غیر مشتاق

زمانی که لازم است یک سخنرانی ارائه دهید یا در یک گروه با هم همکاری کنید. بی شک می‌خواهید که افراد با کار شما 100% همراهی داشته باشند. در اینجا چند نشانه از افرادی که در مباحث خسته و یا کسل می‌شوند، معرفی می‌شود:
–          نشسته با سر رو به پایین
–          خیره شدن به جایی دیگر و یا نقطه‌ای نامعلوم
–          نا آرام بودن، دست و پنجه نرم کردن با لباس‌ها و یا حتی بازی کردن با مداد و یا حتی گوشی تلفن همراه
–          به کشیدن نقش و نگار مشغول شدن و یا نوشتن

Comments

Popular posts from this blog

ضرورت مکالمه به زبان آلمانی در کشور آلمان

گرامر در زبان انگلیسی