آموزش زبان انگلیسی و لهجه‌های متفاوت در آن

آموزش زبان انگلیسی امروزه به یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم آموزشی تبدیل شده است. چیزی که اهمیت آموزش زبان انگلیسی و یادگیری آن را زیاد می‌کند، جایگاه این زبان به عنوان یک زبان بین‌المللی است. از این رو مهم است که با مهم‌ترین مسائل در خصوص آموزش زبان انگلیسی آشنا باشید.
بریتانیا کشوری است با متنوع‌ترین گویش‌ها در جهان، با لهجه‌های بیشماری که در طول تاریخ هزاران ساله شکل گرفته است. تعداد کمی کشور انگلیسی زبان با چنین تنوع زبانی در چنین فضای کوچکی وجود دارند.
توجه : در این متن از الفبای آوایی بین المللی ( IPA ) استفاده شده است)
این متن فهرستی از مهمترین لهجه‌های انگلیسی بریتانیایی است. گرچه این فهرست به هیچ وجه کامل نیست اما به شما یک نمای کلی از لهجه‌ها و گویش‌هایی را می‌دهد که در این سایت و یا دیگر موارد، مورد بحث قرار می‌گیرد .

تلفظ متداول (Received Pronunciation )

تلفظ متداول یا پذیرفته شده به لهجه معیار که تا کنون در بریتانیا وجود داشته نزدیک‌تر است. گرچه در اصل از انگلیسی لندنی گرفته شده اما مخصوص ناحیه خاصی نیست. شما احتمالاً این لهجه را بیشمار در اقتباس‌های جین آستین ، فیلم‌های مرچنت و آیوری و بازی‌های اسکاروایلد شنیده‌اید. این لهجه از اشراف سالاری (آریستو کراسی ) قرن 18 و 19 بوجود آمده و از آن به بعد به عنوان استاندارد طلایی به جای مانده است.


ویژگی‌ها

Non-rhoticity ،به این معنی که حرف r در انتهای کلمات تلفظ نمی‌شود (کلمه motherصدایی شبیه به “muhthuh” دارد.)
Trap-bath split ، با این معنی که کلماتی با a خاص ، مانند bath, can’t و danceبا a کشیده مانند fatherتلفظ می‌شوند (این a با آنچه در اکثر لهجه‌های آمریکایی وجود دارد متفاوت است ، در آن‌ها این کلمات با a کوتاه مانند cat تلفظ می‌شود.)
حروف مصوت محتاطانه‌تر از لهجه‌های دیگر در جنوب انگلستان تلفظ می‌شود ، این لهجه‌ها طی قرون گذشته دستخوش تغییرات قابل توجه شده‌اند .

Comments

Popular posts from this blog

ضرورت مکالمه به زبان آلمانی در کشور آلمان

آیا از زبان بدن و نشانه های آن چیزی می دانید؟

گرامر در زبان انگلیسی